dimarts, 12 de març del 2019

FPro amb l'FP, aviat podràs volar

En molts dels debats sobre els reptes de la formació professional es diu que fan falta més accions que ajudin a visibilitzar l’FP i situar-la en el lloc que li correspon per atraure nous estudiants amb els perfils professionals que necessita el mercat de treball. Tots els agents coincideixen en la necessitat de dirigir accions de comunicació que mostrin l’enorme potencial i la vàlua professional que tenen els estudis d’FP i contribueixin a superar prejudicis arraigats en alguns sectors de la societat.



Sens subte, aquest és un objectiu de les administracions i també el volem afrontar des de l’àrea metropolitana. Amb la campanya FPro, amb l’FP aviat podràs volar! La Fundació BCN Formació Professional i l’AMB ens proposem arribar a les persones joves que s’estan plantejant la seva formació i futur i a les seves famílies amb les que comparteixen les seves inquietuds. Volem ajudar a apropar la percepció que la gent té de l’FP a tot el seu potencial real,  posant en valor  la innovació, la connexió amb el teixit productiu de la Metròpolis, la capacitat per formar en els oficis de sempre i en els nous sectors econòmics emergents i la possibilitat també d’internacionalitzar els estudis amb les estades en empreses i institucions d’altres ciutats europees.

A l’AMB hi ha una oferta de 22 famílies que s’aglutinen en 144 titulacions i mentres que Sanitat,  Serveis socioculturals i a la comunitat i Informàtica i comunicació són molt cursades i es consoliden en sectors com ara medicina i salut, TIC i Turisme i mèdia, ens fan falta perfils professionals en la Indústria, la Química o l’Energia. I encara més, ens  fan falta descobrir l’interès i les vocacions en aquests sectors entre les noies. Encara funcionen molts estereotips que condueixen al fet que, per exemple, la formació professional industrial estigui perdent molt talent femení perquè la indústria encara és una opció que queda lluny de les preferències de les noies tot i havent-hi un món d’oportunitats i on la inserció laboral en les famílies vinculades a la industria 4.0 es situa al 70% i funciona de porta d’entrada a sectors econòmics emergents en el teixit productiu de la Metròpolis.

Precisament per això, en aquesta campanya, on són els propis joves els protagonistes dels visuals,  la Txell estudia un dels cicles de la familia d’automatització i robòtica industrial i ha realitzat una estada de 2 mesos a una empresa de Hamburg, Alemanya i el noi, el Pol, estudia fabricació de productes farmacèutics i biotecnològics i treballa en l’empresa química on va fer les pràctiques.



El currículum de la Txell i el Pol els vam donar a conèixer el passat mes de desembre en anuncis de premsa, ràdio, opìs i banderoles municipals i properament farem més accions per presentar  a dos estudiants més de la campanya 2018-2019, també vinculats al  teixit productiu del territori que ens cal nodrir de professionals qualificats i a la innovació en la formació professional.


Des de l’Àrea de Desenvolupament Social i Econòmic, en el context dels nostres objectius per un creixement inclusiu i la cohesió social, treballem per impulsar la formació professional a la Metròpolis com una estratègia per la igualtat d’oportunitats, l’equitat, el desenvolupament del teixit productiu i la millora de l’ocupabilitat de les persones. El programa Formació Professional es desenvolupa en el marc de la col·laboració amb la Fundació BCN Formació Professional que es va iniciar l’any 2015 i que es consolidava el 2018 amb un acord estable que amplia l’àmbit d’actuació de la Fundació a tot els municipis metropolitans.

Núria Galan
Àrea de Desenvolupament social i econòmic - AMB


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Calendari